Archiwum kategorii “Analiza rentowności”
Okres zwrotu nakładów inwestycyjnych
Czas inwestycji ma kolosalne znaczenie. To, czy zarobisz 10% w 1 rok, czy w 10 lat stanowi bowiem dużą różnicę dla każdego inwestora, w tym również dla właściciela sklepu internetowego. Jak to się mówi: czas to pieniądz.
Dlatego oceniając opłacalność inwestycji należy brać pod uwagę nie tylko wielkość zwrotu z inwestycji, ale również czas, w jakim ten zwrot nastąpi.
Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:
Analiza wielkości sprzedaży w sklepie internetowym
Na co dzień prawdopodobnie nie masz czasu analizować sprzedaży w swoim sklepie. Jesteś zajęty wystawianiem paragonów lub faktur, pakowaniem przesyłek i ich wysyłaniem oraz organizowaniem dostaw towarów i pracy swoich współpracowników. Warto jednak czasami sprawdzić jak dużo sprzedajesz. Taka wiedza jest potrzebna. Nie wystarczy wiedzieć, że sprzedajesz – warto również wiedzieć ile. Analiza wielkości sprzedaży może być prowadzona ilościowo lub wartościowo.
Jak powinien obliczać wskaźnik ROI właściciel małej firmy
Wskaźnik zwrotu z inwestycji to jeden z najrzadziej obliczanych wskaźników w małych firmach, a jednocześnie jeden z najważniejszych wyznaczników dla małej firmy. Dlaczego jest tak rzadko obliczany, skoro jest tak ważny?
Wskaźnik zwrotu z inwestycji najczęściej liczy się w celu podjęcia decyzji czy inwestować, czy nie inwestować. Opiera się on wtedy o szacunki dotyczące zysku netto i czasu, po jakim zostanie on osiągnięty. Jako szacunek z założenia jest obarczony błędem – sytuacja faktyczna na pewno będzie odbiegać od założonej. Nie powinna odbiegać jednak zbyt mocno – szacunek powinien być realny, przybliżony do rzeczywistości. Jednak wskaźnik ten nie uwzględnia dynamicznych zmian zachodzących w gospodarce, ani ryzyka prowadzonej działalności.
ROI można obliczyć na podstawie danych historycznych. Wtedy będzie znany faktyczny zwrot z inwestycji po zakończeniu określonego okresu (roku) działalności firmy.