Archiwum kategorii “Analiza rentowności”

Okres zwrotu nakładów inwestycyjnych

19. Marzec 2012 W kategorii Analiza rentowności, wskaźniki

zegar i pieniądze - czas to pieniądzCzas inwestycji ma kolosalne znaczenie. To, czy zarobisz 10% w 1 rok, czy w 10 lat stanowi bowiem dużą różnicę dla każdego inwestora, w tym również dla właściciela sklepu internetowego. Jak to się mówi: czas to pieniądz.

Dlatego oceniając opłacalność inwestycji należy brać pod uwagę nie tylko wielkość zwrotu z inwestycji, ale również czas, w jakim ten zwrot nastąpi.

  (więcej…)

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:

Komentarze (0)

Analiza wielkości sprzedaży w sklepie internetowym

6. Marzec 2012 W kategorii Analiza rentowności, analiza sprzedaży

kalkulator, długopis i arkusz papieru - podstawowe narzędzia do analizy sprzedażyNa co dzień prawdopodobnie nie masz czasu analizować sprzedaży w swoim sklepie. Jesteś zajęty wystawianiem paragonów lub faktur, pakowaniem przesyłek i ich wysyłaniem oraz organizowaniem dostaw towarów i pracy swoich współpracowników. Warto jednak czasami sprawdzić jak dużo sprzedajesz. Taka wiedza jest potrzebna. Nie wystarczy wiedzieć, że sprzedajesz – warto również wiedzieć ile. Analiza wielkości sprzedaży może być prowadzona ilościowo lub wartościowo.

(więcej…)

Komentarze (0)

Jak powinien obliczać wskaźnik ROI właściciel małej firmy

17. Maj 2010 W kategorii Analiza rentowności, wskaźniki

Wskaźnik zwrotu z inwestycji to jeden z najrzadziej obliczanych wskaźników w małych firmach, a jednocześnie jeden z najważniejszych wyznaczników dla małej firmy. Dlaczego jest tak rzadko obliczany, skoro jest tak ważny?

Wskaźnik zwrotu z inwestycji najczęściej liczy się w celu podjęcia decyzji czy inwestować, czy nie inwestować. Opiera się on wtedy o szacunki dotyczące zysku netto i czasu, po jakim zostanie on osiągnięty. Jako szacunek z założenia jest obarczony błędem – sytuacja faktyczna na pewno będzie odbiegać od założonej. Nie powinna odbiegać jednak zbyt mocno – szacunek powinien być realny, przybliżony do rzeczywistości. Jednak wskaźnik ten nie uwzględnia dynamicznych zmian zachodzących w gospodarce, ani ryzyka prowadzonej działalności.

ROI można obliczyć na podstawie danych historycznych. Wtedy będzie znany faktyczny zwrot z inwestycji po zakończeniu określonego okresu (roku) działalności firmy.

(więcej…)

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:

Komentarze (0)

Newsletter

Imię:
E-Mail:

Kategorie

Odpowiedz na pytanie

Na jakim hostingu działa Twój sklep?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Linki