Archiwum kategorii “analiza sprzedaży”
Kalkulator marży i narzutu
Napisałem prosty kalkulator, ponieważ wiele osób ma problemy z liczeniem procentów i zadaje mi pytania dotyczące obliczeń w komentarzach do artykułu opisującego różnicę między marżą i narzutem.
UWAGA: Jako separatora części dziesiętnych trzeba używać kropki „.”, a nie przecinka „,”.
Po wpisaniu ceny zakupu i narzutu % wyliczą się: marża %, cena sprzedaży i marża brutto (kwotowa).
Po wpisaniu ceny sprzedaży i marży % wyliczą się: cena zakupu, narzut % i marża brutto (kwotowa).
Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:
Analiza wielkości sprzedaży w sklepie internetowym
Na co dzień prawdopodobnie nie masz czasu analizować sprzedaży w swoim sklepie. Jesteś zajęty wystawianiem paragonów lub faktur, pakowaniem przesyłek i ich wysyłaniem oraz organizowaniem dostaw towarów i pracy swoich współpracowników. Warto jednak czasami sprawdzić jak dużo sprzedajesz. Taka wiedza jest potrzebna. Nie wystarczy wiedzieć, że sprzedajesz – warto również wiedzieć ile. Analiza wielkości sprzedaży może być prowadzona ilościowo lub wartościowo.
Cykl operacyjny w sklepie internetowym
Wiele małych sklepów zadowala się tym, że sprzedaje towar po cenie wyższej od ceny zakupu. Ich właściciele wiedzą, że generują zysk, nie wiedzą jednak jak długo muszą na ten zysk czekać. Nie wiedzą jak długo trwa cykl operacyjny w ich sklepie internetowym.
Długookresowa wartość klienta (CLV, CLTV, LCV, LTV)
Wskaźnik długookresowa wartość klienta jest również tłumaczony jako życiowa wartość klienta lub całkowita wartość klienta. Jest to kalka z angielskiego tłumaczenia nazwy tego wskaźnika Customer Lifetime Value. Stąd również różne skróty dla oznaczenia tego wskaźnika: CLV, CLTV, LCV, LTV – wszystkie jednak mają to samo znaczenie.
Wskaźnik długookresowej wartości klienta informuje o tym, jaka jest całkowita wartość dochodów (lub przychodów) od przeciętnego Klienta.
Dlaczego jest to ważne?
Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:
Analiza ABC sprzedaży
Analiza ABC sprzedaży dzieli asortyment sklepu na 3 grupy, które różnią się liczebnością i wielkością przychodów:
- zbiór A ma największe znaczenie – produkty generujące największą sprzedaż (przychody ze sprzedaży),
- zbiór B – produkty uzupełniające,
- zbiór C – produkty generujące bardzo małą sprzedaż (z różnych powodów), tworzą długi ogon.