Audyt użyteczności sklepu internetowego

22. Grudzień 2011 Komentarze (0) W kategorii Różne

audyt użyteczności sklepu internetowegoCo to jest użyteczność? Najkrócej mówiąc użyteczność serwisu internetowego (ang. webusability), to stopień łatwości korzystania z serwisu internetowego przez Internautów. W uproszczeniu im łatwiejsza w obsłudze jest strona internetowa sklepu, tym większa jest jej użyteczność. A im większa użyteczność, tym chętniej Internauci robią zakupy na takiej stronie (w porównaniu ze stronami oferującymi zbliżony asortyment i ceny).

Z tego wniosek, że o skuteczności sklepu internetowego decyduje:

  • oferta – Czy asortyment mi odpowiada? Co i za ile mogę kupić w tym serwisie internetowym?
  • funkcjonalność – Co mogę zrobić w tym serwisie internetowym?
  • użyteczność – Czy informacje zawarte w tym serwisie są dla mnie przydatne? Jak łatwo (i jak wygodnie) mogę zrobić zakupy i zapłacić za nie? Jak łatwo mogę zapoznać się z ofertą? Jak łatwo mogę znaleźć rzeczy, których potrzebuję?

Znalazłem w Sieci artykuł poświęcony audytowi użyteczności sklepu. Łukasz Plutecki (autor) przedstawia w nim jak można wykonać we własnym zakresie test użyteczności sklepu internetowego – test łatwości korzystania z niego.

Jeśli otrzymujesz informacje od swoich Klientów (lub Internautów, którzy jeszcze nie kupili), że nie mogą znaleźć pewnych informacji, produktów lub nie potrafią poradzić sobie z zakupami, to na pewno warto przeczytać ten artykuł.

Po co wykonywać audyt użyteczności?

Audyt użyteczności to badanie w jaki sposób Internauci korzystają z danego serwisu internetowego. Wynikiem audytu jest najczęściej raport, w którym opisane jest jakie czynności zostały zbadane, jakie elementy serwisu sprawiały kłopoty Internautom oraz jakie są zalecenia – możliwości poprawienia użyteczności serwisu.

Jeśli zalecenia z audytu zostaną wprowadzone, to prawdopodobnie sklep będzie mieć większą konwersję i sprzedaż.

, ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

Imię:
E-Mail:

Kategorie

Odpowiedz na pytanie

Na jakim hostingu działa Twój sklep?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Linki