Archiwum kategorii “Google Analytics”
Jak zliczać pobrania plików w Google Analytics (np. PDF, XLS, DOC, MP3)
Google Analytics pomaga zrozumieć Internautów odwiedzających nasze serwisy internetowe. Monitorowanie ich zachowania może być bardzo ważne w ocenie czy ludzie używają naszej strony internetowej w sposób jaki przewidzieliśmy. Na przykład, czy pobierają katalogi, cenniki lub broszury informacyjne.
W sklepie internetowym z wirtualnymi produktami (e-bookami, zdjęciami, tapetami, plikami mp3 lub video) bardzo ważna jest wiedza czy Internauci nie mają problemu z pobraniem zakupionych materiałów.
Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:
Przerwa techniczna w Google Analytics
W tym tygodniu po zalogowaniu się do Google Analytics widać taki komunikat:
„W związku z pracami konserwacyjnymi, od 2010-03-02 system Analytics będzie niedostępny od około godziny 07:00 do 23:00 (czasu pacyficznego).
Mimo że Twoje aktualne dane mogą być w tym czasie niewidoczne, zapewniamy, że będą one cały czas gromadzone i przetwarzane oraz że będzie można je obejrzeć po zakończeniu prac.
Dziękujemy za cierpliwość.”
Czas pacyficzny ma skrót PST i jest o 8 godzin późniejszy w stosunku do UTC: UTC-8.
Czas pacyficzny letni ma sktót PDT i jest o 7 godzin opóźniony w stosunku do UTC: UTC-7.
W Polsce mamy czas UTC+1 zimą i UTC+2 latem. Różnica to +9 godzin.
Oznacza to, że w Polsce przerwa w aktualizacji statystyk Google Analytics będzie trwała od wtorku, 02. marca 2010, godz. 16:00 do środy, 03. marca 2010 godz. 8:00. Jest więc bardzo prawdopodobne, że dane z wtorku i środy będą dostępne (widoczne w GA) dopiero w czwartek.
Ciekawe, czy będą jakieś nowe funkcje albo usprawnienia.
Jak śledzić transakcje e-commerce za pomocą Google Analytics?
Google Analytics to rozbudowane, choć darmowe narzędzie do zbierania danych statystycznych o serwisie WWW. Można w nim również włączyć dodatkową – rozszerzoną funkcjonalność dla zbierania statystyk dotyczących sprzedaży w sklepach internetowych. Dzięki temu uzyskasz dodatkowe informacje o sprzedaży w Twoim sklepie – będziesz mógł analizować jak i co kupują Twoi klienci.