Archiwum kategorii “Różne”
Kalkulator marży i narzutu
Napisałem prosty kalkulator, ponieważ wiele osób ma problemy z liczeniem procentów i zadaje mi pytania dotyczące obliczeń w komentarzach do artykułu opisującego różnicę między marżą i narzutem.
UWAGA: Jako separatora części dziesiętnych trzeba używać kropki „.”, a nie przecinka „,”.
Po wpisaniu ceny zakupu i narzutu % wyliczą się: marża %, cena sprzedaży i marża brutto (kwotowa).
Po wpisaniu ceny sprzedaży i marży % wyliczą się: cena zakupu, narzut % i marża brutto (kwotowa).
Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:
Dlaczego warto robić analizy danych o sprzedaży sklepu internetowego na osobnej bazie danych?
Oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego czasami ma funkcje do raportów sprzedaży. To bardzo dobrze, choć używanie ich wiąże się z pewnymi niebezpieczeństwami w funkcjonowaniu sklepu i niedogodnościami dla Klientów.
Lepiej jest przenieść dane z bazy danych sklepu internetowego do osobnej bazy i tam je analizować. Dlaczego?
Baza danych dla każdego sklepu internetowego została zaprojektowana z myślą o szybkim wprowadzaniu (rejestracji) transakcji zakupu oraz minimalnym wykorzystaniu dysku twardego do przechowywania danych o produktach w sklepie oraz zawartych transakcjach. Inaczej mówiąc baza danych sklepu została wyspecjalizowana do obsługi (realizacji) transakcji w sklepie. Nie została zoptymalizowana pod kątem sprawnego wykonywania analiz tych danych.
Webinar: Własny sklep internetowy, 25.01.2012
Jeśli chcesz się dowiedzieć jak stworzyć własny sklep internetowy, w którym największym Twoim problemem będzie nienadążanie za wciąż wpływającymi zamówieniami od klientów, to Miasto szkoleń w środę 25.01.2012 o godz. 20:00 organizuje webinar na ten temat.
Prowadzący, Krzysztof Rdzeń, podczas 2-godzinnego wykładu zakończonego sesją pytań i odpowiedzi przekaże wiedzę o:
(więcej…)
Audyt użyteczności sklepu internetowego
Co to jest użyteczność? Najkrócej mówiąc użyteczność serwisu internetowego (ang. webusability), to stopień łatwości korzystania z serwisu internetowego przez Internautów. W uproszczeniu im łatwiejsza w obsłudze jest strona internetowa sklepu, tym większa jest jej użyteczność. A im większa użyteczność, tym chętniej Internauci robią zakupy na takiej stronie (w porównaniu ze stronami oferującymi zbliżony asortyment i ceny).
Z tego wniosek, że o skuteczności sklepu internetowego decyduje:
(więcej…)
Analiza wskaźników – czy to nie za trudne?
Temat wskaźników przyprawia większość właścicieli małych firm o ból głowy. Dla analityków finansowych, dyrektorów zarządzających średnich i dużych przedsiębiorstw, czy maklerów giełdowych analiza wskaźników to chleb powszedni. Niestety, wiele spośród małych firm przygotowując informacje finansowe o sobie nawet nie bierze pod uwagę wskaźników. Dlaczego małe firmy miałyby się martwić jakimiś wskaźnikami?