Archiwum kategorii “Różne”

Jaka jest różnica między marżą a narzutem?

18. Luty 2010 W kategorii Różne, wskaźniki

W języku potocznym i na co dzień często używamy uproszczeń. Powoduje to niejasności w rozumieniu niektórych – bardzo podobnych do siebie terminów. Tak jest również z marżąnarzutem. Intuicyjnie wiemy i rozumiemy, że jest to różnica między ceną sprzedaży a ceną zakupu towaru (lub kosztem wytworzenia produktu), czyli zysk ze sprzedaży. W obu przypadkach.

Prawdą jest, że marża jest równa narzutowi co do wartości w walucie (złotych) – różnica między ceną sprzedaży a zakupu. Najczęściej jednak zarówno marżę jak i narzut podaje się w procentach (%). Wielkości te (wyrażone procentowo) nie są już równe. Dlaczego? Ponieważ inaczej się je oblicza.

(więcej…)

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:

Komentarze (28)

Dlaczego powinieneś analizować sprzedaż w swoim sklepie internetowym

10. Luty 2010 W kategorii analiza sprzedaży, Różne

Kobieta rysuje wykres na szybieW gospodarce wolnorynkowej istnieje relatywna trudność sprzedaży. Gdyby przedsiębiorstwa nie miały trudności ze sprzedażą i wszystkie ich produkty lub usługi znajdowałyby natychmiast nabywców, to sprzedaż była by mniej ważna niż jest w rzeczywistości. Jednak problem sprzedaży występuje i dlatego trzeba analizować wszystkie jej zmiany.

Twoja księgowa (lub księgowy) nie powie Tobie wszystkiego o kondycji finansowej Twojej firmy. Nawet jeśli to robi, to informacje te otrzymujesz po czasie, kiedy może już być za późno lub gdy są już nieaktualne. Czy wiesz o co pytać księgowego? Jakie informacje są Tobie potrzebne? Czy wiesz co oznaczają informacje przekazywane przez księgowego ? jak na ich podstawie prowadzić swój sklep?

(więcej…)

Komentarze (0)

Newsletter

Imię:
E-Mail:

Kategorie

Odpowiedz na pytanie

Z jakiego oprogramowania do obsługi sklepu korzystasz?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Linki