Archiwum kategorii “Techniczne”
Kalkulator marży i narzutu
Napisałem prosty kalkulator, ponieważ wiele osób ma problemy z liczeniem procentów i zadaje mi pytania dotyczące obliczeń w komentarzach do artykułu opisującego różnicę między marżą i narzutem.
UWAGA: Jako separatora części dziesiętnych trzeba używać kropki „.”, a nie przecinka „,”.
Po wpisaniu ceny zakupu i narzutu % wyliczą się: marża %, cena sprzedaży i marża brutto (kwotowa).
Po wpisaniu ceny sprzedaży i marży % wyliczą się: cena zakupu, narzut % i marża brutto (kwotowa).
Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:
Jak zliczać pobrania plików w Google Analytics (np. PDF, XLS, DOC, MP3)
Google Analytics pomaga zrozumieć Internautów odwiedzających nasze serwisy internetowe. Monitorowanie ich zachowania może być bardzo ważne w ocenie czy ludzie używają naszej strony internetowej w sposób jaki przewidzieliśmy. Na przykład, czy pobierają katalogi, cenniki lub broszury informacyjne.
W sklepie internetowym z wirtualnymi produktami (e-bookami, zdjęciami, tapetami, plikami mp3 lub video) bardzo ważna jest wiedza czy Internauci nie mają problemu z pobraniem zakupionych materiałów.
Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:
Dlaczego warto robić analizy danych o sprzedaży sklepu internetowego na osobnej bazie danych?
Oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego czasami ma funkcje do raportów sprzedaży. To bardzo dobrze, choć używanie ich wiąże się z pewnymi niebezpieczeństwami w funkcjonowaniu sklepu i niedogodnościami dla Klientów.
Lepiej jest przenieść dane z bazy danych sklepu internetowego do osobnej bazy i tam je analizować. Dlaczego?
Baza danych dla każdego sklepu internetowego została zaprojektowana z myślą o szybkim wprowadzaniu (rejestracji) transakcji zakupu oraz minimalnym wykorzystaniu dysku twardego do przechowywania danych o produktach w sklepie oraz zawartych transakcjach. Inaczej mówiąc baza danych sklepu została wyspecjalizowana do obsługi (realizacji) transakcji w sklepie. Nie została zoptymalizowana pod kątem sprawnego wykonywania analiz tych danych.
Przerwa techniczna w Google Analytics
W tym tygodniu po zalogowaniu się do Google Analytics widać taki komunikat:
„W związku z pracami konserwacyjnymi, od 2010-03-02 system Analytics będzie niedostępny od około godziny 07:00 do 23:00 (czasu pacyficznego).
Mimo że Twoje aktualne dane mogą być w tym czasie niewidoczne, zapewniamy, że będą one cały czas gromadzone i przetwarzane oraz że będzie można je obejrzeć po zakończeniu prac.
Dziękujemy za cierpliwość.”
Czas pacyficzny ma skrót PST i jest o 8 godzin późniejszy w stosunku do UTC: UTC-8.
Czas pacyficzny letni ma sktót PDT i jest o 7 godzin opóźniony w stosunku do UTC: UTC-7.
W Polsce mamy czas UTC+1 zimą i UTC+2 latem. Różnica to +9 godzin.
Oznacza to, że w Polsce przerwa w aktualizacji statystyk Google Analytics będzie trwała od wtorku, 02. marca 2010, godz. 16:00 do środy, 03. marca 2010 godz. 8:00. Jest więc bardzo prawdopodobne, że dane z wtorku i środy będą dostępne (widoczne w GA) dopiero w czwartek.
Ciekawe, czy będą jakieś nowe funkcje albo usprawnienia.
Jak śledzić transakcje e-commerce za pomocą Google Analytics?
Google Analytics to rozbudowane, choć darmowe narzędzie do zbierania danych statystycznych o serwisie WWW. Można w nim również włączyć dodatkową – rozszerzoną funkcjonalność dla zbierania statystyk dotyczących sprzedaży w sklepach internetowych. Dzięki temu uzyskasz dodatkowe informacje o sprzedaży w Twoim sklepie – będziesz mógł analizować jak i co kupują Twoi klienci.