Posty z tagami “analiza rentowności”

Okres zwrotu nakładów inwestycyjnych

19. Marzec 2012 W kategorii Analiza rentowności, wskaźniki

zegar i pieniądze - czas to pieniądzCzas inwestycji ma kolosalne znaczenie. To, czy zarobisz 10% w 1 rok, czy w 10 lat stanowi bowiem dużą różnicę dla każdego inwestora, w tym również dla właściciela sklepu internetowego. Jak to się mówi: czas to pieniądz.

Dlatego oceniając opłacalność inwestycji należy brać pod uwagę nie tylko wielkość zwrotu z inwestycji, ale również czas, w jakim ten zwrot nastąpi.

  (więcej…)

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:

Komentarze (0)

Długookresowa wartość klienta (CLV, CLTV, LCV, LTV)

21. Listopad 2011 W kategorii analiza sprzedaży, wskaźniki

Długookresowa wartość KlientaWskaźnik długookresowa wartość klienta jest również tłumaczony jako życiowa wartość klienta lub całkowita wartość klienta. Jest to kalka z angielskiego tłumaczenia nazwy tego wskaźnika Customer Lifetime Value. Stąd również różne skróty dla oznaczenia tego wskaźnika: CLV, CLTV, LCV, LTV – wszystkie jednak mają to samo znaczenie.

Wskaźnik długookresowej wartości klienta informuje o tym, jaka jest całkowita wartość dochodów (lub przychodów) od przeciętnego Klienta.

Dlaczego jest to ważne?

(więcej…)

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:

Komentarze (0)

Jak powinien obliczać wskaźnik ROI właściciel małej firmy

17. Maj 2010 W kategorii Analiza rentowności, wskaźniki

Wskaźnik zwrotu z inwestycji to jeden z najrzadziej obliczanych wskaźników w małych firmach, a jednocześnie jeden z najważniejszych wyznaczników dla małej firmy. Dlaczego jest tak rzadko obliczany, skoro jest tak ważny?

Wskaźnik zwrotu z inwestycji najczęściej liczy się w celu podjęcia decyzji czy inwestować, czy nie inwestować. Opiera się on wtedy o szacunki dotyczące zysku netto i czasu, po jakim zostanie on osiągnięty. Jako szacunek z założenia jest obarczony błędem – sytuacja faktyczna na pewno będzie odbiegać od założonej. Nie powinna odbiegać jednak zbyt mocno – szacunek powinien być realny, przybliżony do rzeczywistości. Jednak wskaźnik ten nie uwzględnia dynamicznych zmian zachodzących w gospodarce, ani ryzyka prowadzonej działalności.

ROI można obliczyć na podstawie danych historycznych. Wtedy będzie znany faktyczny zwrot z inwestycji po zakończeniu określonego okresu (roku) działalności firmy.

(więcej…)

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:

Komentarze (0)

Wskaźnik rentowności aktywów (ROA)

18. Marzec 2010 W kategorii wskaźniki

Wskaźnik rentowności aktywów ROA (ang. Return on Assets) informuje o tym ile zysku przypada na jednostkę majątku. Inaczej mówiąc jak efektywnie jest wykorzystywany majątek przedsiębiorstwa.

Po co liczyć wskaźnik rentowności aktywów?

Wskaźnik ten jest istotny przede wszystkim dla instytucji udzielającej kredytu – bank przed udzieleniem kredytu będzie chciał znać wskaźnik ROA, ponieważ mówi on o tym jak efektywnie przedsiębiorstwo wykorzysta pożyczoną gotówkę.

(więcej…)

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:

Komentarze (0)

Wskaźnik rentowności sprzedaży (ROS)

10. Marzec 2010 W kategorii analiza sprzedaży, wskaźniki

Wskaźnik rentowności sprzedaży ROS (ang. Return on Sales) informuje o opłacalności sprzedaży.

Po co liczyć wskaźnik rentowności sprzedaży?

Wskaźnik rentowności sprzedaży (zwany również wskaźnikiem zyskowności sprzedaży) mówi o wielkości zysku osiągniętego ze sprzedaży towarów. Im jest on wyższy, tym bardziej opłacalna jest sprzedaż.

(więcej…)

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:

Komentarze (0)

Newsletter

Imię:
E-Mail:

Kategorie

Odpowiedz na pytanie

Na jakim hostingu działa Twój sklep?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Linki