Posty z tagami “analiza sprzedaży”
Analiza wielkości sprzedaży w sklepie internetowym
Na co dzień prawdopodobnie nie masz czasu analizować sprzedaży w swoim sklepie. Jesteś zajęty wystawianiem paragonów lub faktur, pakowaniem przesyłek i ich wysyłaniem oraz organizowaniem dostaw towarów i pracy swoich współpracowników. Warto jednak czasami sprawdzić jak dużo sprzedajesz. Taka wiedza jest potrzebna. Nie wystarczy wiedzieć, że sprzedajesz – warto również wiedzieć ile. Analiza wielkości sprzedaży może być prowadzona ilościowo lub wartościowo.
Dlaczego warto robić analizy danych o sprzedaży sklepu internetowego na osobnej bazie danych?
Oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego czasami ma funkcje do raportów sprzedaży. To bardzo dobrze, choć używanie ich wiąże się z pewnymi niebezpieczeństwami w funkcjonowaniu sklepu i niedogodnościami dla Klientów.
Lepiej jest przenieść dane z bazy danych sklepu internetowego do osobnej bazy i tam je analizować. Dlaczego?
Baza danych dla każdego sklepu internetowego została zaprojektowana z myślą o szybkim wprowadzaniu (rejestracji) transakcji zakupu oraz minimalnym wykorzystaniu dysku twardego do przechowywania danych o produktach w sklepie oraz zawartych transakcjach. Inaczej mówiąc baza danych sklepu została wyspecjalizowana do obsługi (realizacji) transakcji w sklepie. Nie została zoptymalizowana pod kątem sprawnego wykonywania analiz tych danych.
Długookresowa wartość klienta (CLV, CLTV, LCV, LTV)
Wskaźnik długookresowa wartość klienta jest również tłumaczony jako życiowa wartość klienta lub całkowita wartość klienta. Jest to kalka z angielskiego tłumaczenia nazwy tego wskaźnika Customer Lifetime Value. Stąd również różne skróty dla oznaczenia tego wskaźnika: CLV, CLTV, LCV, LTV – wszystkie jednak mają to samo znaczenie.
Wskaźnik długookresowej wartości klienta informuje o tym, jaka jest całkowita wartość dochodów (lub przychodów) od przeciętnego Klienta.
Dlaczego jest to ważne?
Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:
Analiza ABC sprzedaży
Analiza ABC sprzedaży dzieli asortyment sklepu na 3 grupy, które różnią się liczebnością i wielkością przychodów:
- zbiór A ma największe znaczenie – produkty generujące największą sprzedaż (przychody ze sprzedaży),
- zbiór B – produkty uzupełniające,
- zbiór C – produkty generujące bardzo małą sprzedaż (z różnych powodów), tworzą długi ogon.
Po co robić analizę ABC?
Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:
Wskaźnik rentowności sprzedaży (ROS)
Wskaźnik rentowności sprzedaży ROS (ang. Return on Sales) informuje o opłacalności sprzedaży.
Po co liczyć wskaźnik rentowności sprzedaży?
Wskaźnik rentowności sprzedaży (zwany również wskaźnikiem zyskowności sprzedaży) mówi o wielkości zysku osiągniętego ze sprzedaży towarów. Im jest on wyższy, tym bardziej opłacalna jest sprzedaż.