Posty z tagami “analiza sprzedaży”

Analiza wielkości sprzedaży w sklepie internetowym

6. Marzec 2012 W kategorii Analiza rentowności, analiza sprzedaży

kalkulator, długopis i arkusz papieru - podstawowe narzędzia do analizy sprzedażyNa co dzień prawdopodobnie nie masz czasu analizować sprzedaży w swoim sklepie. Jesteś zajęty wystawianiem paragonów lub faktur, pakowaniem przesyłek i ich wysyłaniem oraz organizowaniem dostaw towarów i pracy swoich współpracowników. Warto jednak czasami sprawdzić jak dużo sprzedajesz. Taka wiedza jest potrzebna. Nie wystarczy wiedzieć, że sprzedajesz – warto również wiedzieć ile. Analiza wielkości sprzedaży może być prowadzona ilościowo lub wartościowo.

(więcej…)

Komentarze (0)

Dlaczego warto robić analizy danych o sprzedaży sklepu internetowego na osobnej bazie danych?

16. Luty 2012 W kategorii Różne, Techniczne

Oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego czasami ma funkcje do raportów sprzedaży. To bardzo dobrze, choć używanie ich wiąże się z pewnymi niebezpieczeństwami w funkcjonowaniu sklepu i niedogodnościami dla Klientów.

Lepiej jest przenieść dane z bazy danych sklepu internetowego do osobnej bazy i tam je analizować. Dlaczego?

Baza danych dla każdego sklepu internetowego została zaprojektowana z myślą o szybkim wprowadzaniu (rejestracji) transakcji zakupu oraz minimalnym wykorzystaniu dysku twardego do przechowywania danych o produktach w sklepie oraz zawartych transakcjach. Inaczej mówiąc baza danych sklepu została wyspecjalizowana do obsługi (realizacji) transakcji w sklepie. Nie została zoptymalizowana pod kątem sprawnego wykonywania analiz tych danych.

(więcej…)

Komentarze (0)

Długookresowa wartość klienta (CLV, CLTV, LCV, LTV)

21. Listopad 2011 W kategorii analiza sprzedaży, wskaźniki

Długookresowa wartość KlientaWskaźnik długookresowa wartość klienta jest również tłumaczony jako życiowa wartość klienta lub całkowita wartość klienta. Jest to kalka z angielskiego tłumaczenia nazwy tego wskaźnika Customer Lifetime Value. Stąd również różne skróty dla oznaczenia tego wskaźnika: CLV, CLTV, LCV, LTV – wszystkie jednak mają to samo znaczenie.

Wskaźnik długookresowej wartości klienta informuje o tym, jaka jest całkowita wartość dochodów (lub przychodów) od przeciętnego Klienta.

Dlaczego jest to ważne?

(więcej…)

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:

Komentarze (0)

Analiza ABC sprzedaży

15. Październik 2011 W kategorii analiza sprzedaży

Wykres analiza ABC sprzedażyAnaliza ABC sprzedaży dzieli asortyment sklepu na 3 grupy, które różnią się liczebnością i wielkością przychodów:

  • zbiór A ma największe znaczenie – produkty generujące największą sprzedaż (przychody ze sprzedaży),
  • zbiór B – produkty uzupełniające,
  • zbiór C – produkty generujące bardzo małą sprzedaż (z różnych powodów), tworzą długi ogon.

Po co robić analizę ABC?

(więcej…)

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:

Komentarze (0)

Wskaźnik rentowności sprzedaży (ROS)

10. Marzec 2010 W kategorii analiza sprzedaży, wskaźniki

Wskaźnik rentowności sprzedaży ROS (ang. Return on Sales) informuje o opłacalności sprzedaży.

Po co liczyć wskaźnik rentowności sprzedaży?

Wskaźnik rentowności sprzedaży (zwany również wskaźnikiem zyskowności sprzedaży) mówi o wielkości zysku osiągniętego ze sprzedaży towarów. Im jest on wyższy, tym bardziej opłacalna jest sprzedaż.

(więcej…)

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:

Komentarze (0)

Newsletter

Imię:
E-Mail:

Kategorie

Odpowiedz na pytanie

Z jakiego oprogramowania do obsługi sklepu korzystasz?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Linki