Posty z tagami “wskaźniki”

Ocena marketingu sklepu internetowego

13. Styczeń 2012 W kategorii Analiza marketingu

wykres kolumnowy i ludzikiSkuteczność działalności marketingowej sklepu internetowego dobrze określa 5 podstawowych wskaźników:

  • liczba internautów (wizyt),
  • liczba zamówień (lub konwersja),
  • średnia wartość zamówienia (koszyka),
  • średni zysk z zamówienia,
  • przeciętny koszt pozyskania jednego zamówienia.

Skuteczność marketingu należy oceniać łącznie na podstawie wszystkich tych wskaźników, a nie tylko na podstawie wybranych. Dlaczego? (więcej…)

Komentarze (0)

Jak powinien obliczać wskaźnik ROI właściciel małej firmy

17. Maj 2010 W kategorii Analiza rentowności, wskaźniki

Wskaźnik zwrotu z inwestycji to jeden z najrzadziej obliczanych wskaźników w małych firmach, a jednocześnie jeden z najważniejszych wyznaczników dla małej firmy. Dlaczego jest tak rzadko obliczany, skoro jest tak ważny?

Wskaźnik zwrotu z inwestycji najczęściej liczy się w celu podjęcia decyzji czy inwestować, czy nie inwestować. Opiera się on wtedy o szacunki dotyczące zysku netto i czasu, po jakim zostanie on osiągnięty. Jako szacunek z założenia jest obarczony błędem – sytuacja faktyczna na pewno będzie odbiegać od założonej. Nie powinna odbiegać jednak zbyt mocno – szacunek powinien być realny, przybliżony do rzeczywistości. Jednak wskaźnik ten nie uwzględnia dynamicznych zmian zachodzących w gospodarce, ani ryzyka prowadzonej działalności.

ROI można obliczyć na podstawie danych historycznych. Wtedy będzie znany faktyczny zwrot z inwestycji po zakończeniu określonego okresu (roku) działalności firmy.

(więcej…)

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:

Komentarze (0)

Analiza wskaźników – czy to nie za trudne?

16. Kwiecień 2010 W kategorii analiza sprzedaży, Różne

Temat wskaźników przyprawia większość właścicieli małych firm o ból głowy. Dla analityków finansowych, dyrektorów zarządzających średnich i dużych przedsiębiorstw, czy maklerów giełdowych analiza wskaźników to chleb powszedni. Niestety, wiele spośród małych firm przygotowując informacje finansowe o sobie nawet nie bierze pod uwagę wskaźników. Dlaczego małe firmy miałyby się martwić jakimiś wskaźnikami?

(więcej…)

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:

Komentarze (0)

Wskaźnik rentowności sprzedaży (ROS)

10. Marzec 2010 W kategorii analiza sprzedaży, wskaźniki

Wskaźnik rentowności sprzedaży ROS (ang. Return on Sales) informuje o opłacalności sprzedaży.

Po co liczyć wskaźnik rentowności sprzedaży?

Wskaźnik rentowności sprzedaży (zwany również wskaźnikiem zyskowności sprzedaży) mówi o wielkości zysku osiągniętego ze sprzedaży towarów. Im jest on wyższy, tym bardziej opłacalna jest sprzedaż.

(więcej…)

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:

Komentarze (0)

Wskaźnik zwrotu z inwestycji (ROI)

2. Marzec 2010 W kategorii wskaźniki

Wskaźnik zwrotu z inwestycji ROI (ang. Return On Investment) to jeden z najważniejszych wskaźników zaliczanych do grupy wskaźników rentowności. Informuje o tym, jaki jest procentowy zwrot (zysk) z zainwestowanych w firmę pieniędzy.

Służy do porównywania inwestycji w firmę do innych form inwestowania, np. na rynku finansowym: akcje, obligacje, lokaty bankowe.

(więcej…)

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:

Komentarze (0)

Newsletter

Imię:
E-Mail:

Kategorie

Odpowiedz na pytanie

Jak oceniasz ten serwis?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Linki