Posty z tagami “wskaźniki”
Ocena marketingu sklepu internetowego
Skuteczność działalności marketingowej sklepu internetowego dobrze określa 5 podstawowych wskaźników:
- liczba internautów (wizyt),
- liczba zamówień (lub konwersja),
- średnia wartość zamówienia (koszyka),
- średni zysk z zamówienia,
- przeciętny koszt pozyskania jednego zamówienia.
Skuteczność marketingu należy oceniać łącznie na podstawie wszystkich tych wskaźników, a nie tylko na podstawie wybranych. Dlaczego? (więcej…)
Jak powinien obliczać wskaźnik ROI właściciel małej firmy
Wskaźnik zwrotu z inwestycji to jeden z najrzadziej obliczanych wskaźników w małych firmach, a jednocześnie jeden z najważniejszych wyznaczników dla małej firmy. Dlaczego jest tak rzadko obliczany, skoro jest tak ważny?
Wskaźnik zwrotu z inwestycji najczęściej liczy się w celu podjęcia decyzji czy inwestować, czy nie inwestować. Opiera się on wtedy o szacunki dotyczące zysku netto i czasu, po jakim zostanie on osiągnięty. Jako szacunek z założenia jest obarczony błędem – sytuacja faktyczna na pewno będzie odbiegać od założonej. Nie powinna odbiegać jednak zbyt mocno – szacunek powinien być realny, przybliżony do rzeczywistości. Jednak wskaźnik ten nie uwzględnia dynamicznych zmian zachodzących w gospodarce, ani ryzyka prowadzonej działalności.
ROI można obliczyć na podstawie danych historycznych. Wtedy będzie znany faktyczny zwrot z inwestycji po zakończeniu określonego okresu (roku) działalności firmy.
Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:
Analiza wskaźników – czy to nie za trudne?
Temat wskaźników przyprawia większość właścicieli małych firm o ból głowy. Dla analityków finansowych, dyrektorów zarządzających średnich i dużych przedsiębiorstw, czy maklerów giełdowych analiza wskaźników to chleb powszedni. Niestety, wiele spośród małych firm przygotowując informacje finansowe o sobie nawet nie bierze pod uwagę wskaźników. Dlaczego małe firmy miałyby się martwić jakimiś wskaźnikami?
Wskaźnik rentowności sprzedaży (ROS)
Wskaźnik rentowności sprzedaży ROS (ang. Return on Sales) informuje o opłacalności sprzedaży.
Po co liczyć wskaźnik rentowności sprzedaży?
Wskaźnik rentowności sprzedaży (zwany również wskaźnikiem zyskowności sprzedaży) mówi o wielkości zysku osiągniętego ze sprzedaży towarów. Im jest on wyższy, tym bardziej opłacalna jest sprzedaż.
Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:
Wskaźnik zwrotu z inwestycji (ROI)
Wskaźnik zwrotu z inwestycji ROI (ang. Return On Investment) to jeden z najważniejszych wskaźników zaliczanych do grupy wskaźników rentowności. Informuje o tym, jaki jest procentowy zwrot (zysk) z zainwestowanych w firmę pieniędzy.
Służy do porównywania inwestycji w firmę do innych form inwestowania, np. na rynku finansowym: akcje, obligacje, lokaty bankowe.