Posty z tagami “wskaźniki”
Jaka jest różnica między marżą a narzutem?
W języku potocznym i na co dzień często używamy uproszczeń. Powoduje to niejasności w rozumieniu niektórych – bardzo podobnych do siebie terminów. Tak jest również z marżą i narzutem. Intuicyjnie wiemy i rozumiemy, że jest to różnica między ceną sprzedaży a ceną zakupu towaru (lub kosztem wytworzenia produktu), czyli zysk ze sprzedaży. W obu przypadkach.
Prawdą jest, że marża jest równa narzutowi co do wartości w walucie (złotych) – różnica między ceną sprzedaży a zakupu. Najczęściej jednak zarówno marżę jak i narzut podaje się w procentach (%). Wielkości te (wyrażone procentowo) nie są już równe. Dlaczego? Ponieważ inaczej się je oblicza.
Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:
Próg rentowności sprzedaży (BEP)
Próg rentowności sprzedaży BEP (ang. Break Even Point) to taka wielkość sprzedaży, z której przychody pokrywają wszystkie koszty działalności przedsiębiorstwa (zmienne i stałe). Przedsiębiorstwo, przy tej wielkości sprzedaży, nie osiąga jeszcze zysku, ani też nie ponosi straty. Jest to więc często minimalna wielkość sprzedaży jaka jest racjonalna dla prowadzenia danej działalności.