Archiwum kategorii “wskaźniki”

Wskaźnik rentowności sprzedaży (ROS)

10. Marzec 2010 W kategorii analiza sprzedaży, wskaźniki

Wskaźnik rentowności sprzedaży ROS (ang. Return on Sales) informuje o opłacalności sprzedaży.

Po co liczyć wskaźnik rentowności sprzedaży?

Wskaźnik rentowności sprzedaży (zwany również wskaźnikiem zyskowności sprzedaży) mówi o wielkości zysku osiągniętego ze sprzedaży towarów. Im jest on wyższy, tym bardziej opłacalna jest sprzedaż.

(więcej…)

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:

Komentarze (0)

Wskaźnik zwrotu z inwestycji (ROI)

2. Marzec 2010 W kategorii wskaźniki

Wskaźnik zwrotu z inwestycji ROI (ang. Return On Investment) to jeden z najważniejszych wskaźników zaliczanych do grupy wskaźników rentowności. Informuje o tym, jaki jest procentowy zwrot (zysk) z zainwestowanych w firmę pieniędzy.

Służy do porównywania inwestycji w firmę do innych form inwestowania, np. na rynku finansowym: akcje, obligacje, lokaty bankowe.

(więcej…)

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:

Komentarze (0)

Jaka jest różnica między marżą a narzutem?

18. Luty 2010 W kategorii Różne, wskaźniki

W języku potocznym i na co dzień często używamy uproszczeń. Powoduje to niejasności w rozumieniu niektórych – bardzo podobnych do siebie terminów. Tak jest również z marżąnarzutem. Intuicyjnie wiemy i rozumiemy, że jest to różnica między ceną sprzedaży a ceną zakupu towaru (lub kosztem wytworzenia produktu), czyli zysk ze sprzedaży. W obu przypadkach.

Prawdą jest, że marża jest równa narzutowi co do wartości w walucie (złotych) – różnica między ceną sprzedaży a zakupu. Najczęściej jednak zarówno marżę jak i narzut podaje się w procentach (%). Wielkości te (wyrażone procentowo) nie są już równe. Dlaczego? Ponieważ inaczej się je oblicza.

(więcej…)

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m. in. przez frazy:

Komentarze (28)

Próg rentowności sprzedaży (BEP)

14. Luty 2010 W kategorii wskaźniki

waga z kulami w równowadze Próg rentowności sprzedaży BEP (ang. Break Even Point) to taka wielkość sprzedaży, z której przychody pokrywają wszystkie koszty działalności przedsiębiorstwa (zmienne i stałe). Przedsiębiorstwo, przy tej wielkości sprzedaży, nie osiąga jeszcze zysku, ani też nie ponosi straty. Jest to więc często minimalna wielkość sprzedaży jaka jest racjonalna dla prowadzenia danej działalności.

(więcej…)

Komentarze (0)

Newsletter

Imię:
E-Mail:

Kategorie

Odpowiedz na pytanie

Jak oceniasz ten serwis?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Linki